Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


IZGLĪTĪBAS UN KOMPETENČU NĀKOTNE

Pētniecības virziens sociālajās zinātnēs aptver tādas tēmas kā augstākās izglītības ieinteresēto pušu vajadzību novērtēšana, pedagogu profesionālā attīstība, mācību programmu inovācija un dizains, nozares un akadēmisko aprindu sadarbība, 21. gadsimta prasmju apguve studentu vidū, efektīva AII vadība, pētījumi par tehnoloģiju lomu mācību procesa uzlabošanā, institucionālā kultūra un pārmaiņu vadība, uz studentiem orientēta mācību vide, izglītības politikas ietvaru izpēte, ētiskas līderības un sociālās atbildības lomas izpēte 21. gadsimta darbaspēkā, mūža garumā mācīšanās, datu pratības nozīmes izpēte, uzņēmējdarbībai nepieciešamo prasmju analīze, kultūras kompetences un daudzveidības izpratnes nozīmes pārbaude globalizētā pasaulē, jaunu tehnoloģiju, piemēram, mākslīgā intelekta, ietekme uz darbaspēku un sabiedrību izpēte un citi.

Galvenā uzmanība tiek pievērsta pētījumiem, kas saistīti ar SDG4 “Kvalitatīva izglītība”.


PĒTNIECĪBAS GRUPA:

Pētījumu koordinatore:

Dr.oec. Jevgenija Dehtjare, EKA Zinātniskās institūcijas attīstības vadītāja, docente, pētniece.

Jevgeņija DehtjareSertificēts karjeras izaugsmes veicējs, Latvijas Ekonomistu asociācijas biedrs, EUMMAS (Eiropas Mārketinga un menedžmenta asociācijas) un Network IQ kopienas biedrs. Absolvējusi Rīgas Tehnisko universitāti un strādājusi ISMA augstskolā (Latvija) par Biznesa administrācijas tūrisma programmu direktori, akadēmisko sakaru prorektoru un pētnieci. Vairāk nekā 55 zinātnisku darbu autore ekonomikas, uzņēmējdarbības, vadības, tūrisma, viesmīlības un izglītības jomā. Viņa ir “Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law” redkolēģijas locekle un EKA etECH konferences organizācijas komitejas locekle.  

E-pasts: jevgenija.dehtjare@eka.edu.lv

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6859-2327

LinkedIn profils

Pētnieku komanda

Dr. Kristine Uzule, Researcher, EKA University of Applied Sciences (Latvia). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2633-6069

Dr. paed. Larisa Turuševa, Researcher, Associate Professor, EKA University of Applied Sciences (Latvia), ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4134-7038

Dr. oec. Oksana Lentjusenkova, Researcher, Rector, EKA University of Applied Sciences (Latvia), ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6494-1534

Dr. oec. Jelena Titko, Researcher, Professor, EKA University of Applied Sciences (Latvia), ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1333-0941

Mg. Edgars Cerkovskis, Research Assistant, EKA University of Applied Sciences (Latvia), ORCID: https://orcid.org/0009-0001-5146-7167

PhD. cand. Julija Mironova, Business Administration in Tourism study program director, ISMA University of Applied Sciences (Latvia). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3090-6220

Mg. Diana Lapkis, CEO of NewDoor (Latvia)Mg. Galina Berjozkina, Program Director, City Unity College (Cyprus), ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9821-4709

Mg. Igor Mogila, Researcher, International Science Group (Ukraine)

Dr. oec. Liudmila Hanushchak-Yefimenko, Vice-Rector, Kyiv National University of Technologies and Design (Ukraine), ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4458-2984

Ph. D. Remigijus Kinderis, Director, Klaipeda University of Applied Sciences (Lithuania), ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2942-7342

Mg. Lika Kiladze, Founder, Education Development and Employment Center (Georgia)

Ph.D. Mourine Achieng, Researcher, Cape Peninsula University of Technology (South Africa), ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6368-8533

Dr. Khalil AÏT SAÏD, Assistant Professor in HRM, ISM-IAE-UVSQ-Paris Saclay, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0924-0636

Dr. Hamza Nidaazzi, Researcher, Cadi Ayyad University (Marocco), ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9780-3448 

Dr. Debjani Banerjee, Professor, VIvekanand Education Society′s Business School (India), ORCID:  https://orcid.org/0000-001-7326-2544  

Saltanat Meiramova, Associate Professor, candidate of pedagogical sciences, EAGI A.K. Kussayinov Eurasian Humanities Institute, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3204-1523 

Ljupcho Efremov, Assistant Professor, American University of The Middle East (Kuwait), ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2660-4422  

Dr Neerja Kashive, Associate Dean Research & Head FPM, VES Business School, Mumbai (India), ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3259-9631

Zsuzsanna Géring, PhD., Senior Research Fellow, Budapest Business University, Hungary, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8242-950X

Dr. CSc. Tamás Gáspár, Associate Professor, Budapest Business University, Hungary, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6932-1994


ATBILSTĪBA VALSTS STRATĒĢISKAJOS DOKUMENTOS IZSTĀDĪTAJIEM MĒRĶIEM

 

REZULTĀTI

Pētniecības raksti:

  • Dehtjare, J., & Uzule, K. (2023). Sustainable Higher Education Management: Career Drivers of Academic Staff. Journal of Teacher Education for Sustainability, 25(2), 89–105. https://doi.org/10.2478/jtes-2023-0018 SCOPUS Q2
  • Uzule K., Dehtjare J., Turuseva L., Mironova J.(2023). Education for sustainable development. In: Proceedings of the International Scientific Conference “Sustainable and Socially Responsible Development in the Network of Socioeconomic Relations”, September 29-30, 2023, Gdansk, Poland, 46-47
  • Titko,  J.,  Steinbergs,  K.,  Achieng,  M.,  Uzule,  K.  (2023). Artificial Intelligence for Education and Research: Pilot Study on Perception of Academic Staff. Virtual Economics, 6(3), 7-19. https://doi.org/10.34021/ve.2023.06.03(1) SCOPUS Q2
  • Titko, J., Uzule, K., Tambovceva, T., Koshkin, I., Verina, N., Radionovs, J., Liepins, A., (2023). Entrepreneurship competences for ICT students: Latvian and Kazakh samples. In: Proceedings of the International Scientific Conference “Business and Management 2023”, May 11-12, 2023, Vilnius, Lithuania, 402-409. https://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2023/paper/viewFile/1108/564
  • Titko, J., Bistrova, J., Budanceva, J., Uzule, K., Verina, N. (2023) Knowledge, attitude and behavior towards investments: pilot study on Latvian sample. In: Proceedings of the International Scientific Conference “Business and Management 2023”, May 11-12, 2023, Vilnius, Lithuania, 229-236. https://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2023/paper/viewFile/971/535
  • Titko, J., Uzule, K., Zarina, V., Shina, I., Verina, N., Cerkovskis, E., Budanceva, J., Pildavs, J. (2022). Teaching financial literacy in a global economic era: the outcomes of learning experiment in Latvia. In: Proceedings of the International Scientific Conference ”Globalization and its Socio-Economic Consequences 2022”, October 12-13, 2022, Rajecke Teplice, Slovak Republic, 1464-1474.  https://globalizacia.com/wp-content/uploads/2023/02/Globalizacia_2022.pdf
  • Svirina, A., Lopatin, A., & Titko, J. (2021). Analysis of students performance in relation to the results of state unified exam: the case of Russian university. Business, Management and Economics Engineering, 19(1), 170-179. https://doi.org/10.3846/bmee.2021.14201 WOS:000652186600011 SCOPUS
  • Titko, J., Bierne, J. (2019). Competence Development of Young Entrepreneurs through Educational Innovations. Marketing and Management of Innovations, 3, 255-264. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-19 WoS: 000488243600019
  • Bierne, J., Svirina, A., Titko, J. (2019). E-Learning and E-Teaching Effectiveness: Academic Staff Perception // In: Kabashkin I., Yatskiv (Jackiva) I., Prentkovskis O. (eds) Reliability and Statistics in Transportation and Communication. RelStat 2018. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 68, 768-778. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-12450-2_74 SCOPUS

 

Saistītie projekti:

PĒTĪJUMU IZPLATĪŠANA UN IETEKME

  • Report at International Multidisciplinary Conference "Challenges of Contemporary Higher Education" - CCHE 2024, January 29-February 3, 2024, Belgrad, Serbia. Digital innovations in the Baltic countries as a tool of digital economy for working market
  • Keynote speech at the International Scientific Conference “SOCIETAL INTERACTIONS: RETHINKING MODERN ISSUES", November 16, 2023, Klaipeda, Lithuania. Higher education in Bani world: a need for change
  • Report at International Scientific Conference “SOCIETAL INTERACTIONS: RETHINKING MODERN ISSUES", November 16, 2023, Klaipeda, Lithuania. Building a bridge between entrepreneurship competence framework and sustainable development goals (SDG) for attaining SDG4 “quality education”
  • Report at International Scientific Conference “SOCIETAL INTERACTIONS: RETHINKING MODERN ISSUES", November 16, 2023, Klaipeda, Lithuania. Value creation of inclusive education in Latvian education policy documents
  • Keynote speech at the International Scientific Conference “Business and Management 2023”, May 12-13, 2023, Vilnius, Lithuania. Artificial Intelligence in Education: Threats or Opportunities?
  • Report at the International Scientific Conference “Business and Management 2023”, May 11-12, 2023, Vilnius, Lithuania. Entrepreneurship competences for ICT students: Latvian and Kazakh samples
  • Report at the International Scientific Conference “Business and Management 2023”, May 11-12, 2023, Vilnius, Lithuania. Knowledge, attitude and behaviour towards investments: pilot study on Latvian sample
  • Report at the International Scientific Conference ”Globalization and its Socio-Economic Consequences 2022”, October 12-13, 2022, Rajecke Teplice, Slovak Republic. Teaching financial literacy in a global economic era: the outcomes of learning experiment in Latvia.
  • 2023/09/21-22. VI International Economic Forum “OPEN INNOVATION: from the Creativity of the Individual to an Innovative Science-Based Economy”. Latvian Academy of Sciences. EKA organized session "Financial Literacy and Innovations in the Financial Sector". https://economicforum.lv/wp-content/uploads/2023/09/PROGRAMMA_FORUM_19.09.23-1.pdf
  • Čerkovskis, E. Opinion publication “Lielākā daļa pat nesaprot, kā rēķinus apmaksāt!” https://www.la.lv/lielaka-dala-pat-nesaprot-ka-rekinus-apmaksat-cerkovskis-skaidro-sabiedribas-izpratni-par-energetiku/komentari
  • Čerkovskis, E. Presentation at the Bank of Latvia teachers’ konference “Does life in virtual reality require financial literacy?” https://www.naudasskola.lv/lv/piedalies/konference-skolotajiem-vai-dzivei-virtualaja-realitate-nepieciesama
  • 24/08/2022. Bank of Latvia organized a conference for teachers “Does life in virtual reality require financial literacy? Economic news and 100-years of experience of the Bank of Latvia.” EKA research assistant Edgars Čerkovskis organized a workshop “Virtual reality tools for the study process” for the teachers of grades 7-9.

SADARBĪBA AR INDUSTRIJU, AKADĒMISKO UN PUBLISKO SEKTORU, KĀ ARĪ AR NVO

Partneris

Sektors

Valsts

Aktivitātes

HEInnovate - Eiropas Komisijas Izglītības un kultūras ģenerāldirektorāta sadarbībā ar ESAO iniciatīva, kuras mērķis ir uzlabot un izcelt AII iesaisti uzņēmējdarbībā. https://www.heinnovate.eu/en

Publiskais

EU

Dalība HEInnovate Train the Trainer seminārā, Briselē, 2023. gada 23.-24. novembrī.

Sociālās uzņēmējdarbības akselerators “New Door”, https:///www.newdoor.lv

Sadarbības līgums No. 16-10/23/01

Bizness

Latvija

Dalība izlaiduma pasākumā 2023. gada 23. maijā. Akcelerācijas programma ir daļa no Eiropas Sociālā fonda finansētā Labklājības ministrijas sociālās uzņēmējdarbības aktivitāšu cikla "Attīstīsim sociālo uzņēmējdarbību kopā!"

Latvijas Zinātņu akadēmijas Ekonomikas institūts https://eilza.lv/

 

 

2)Sadarbības līgums No. 4-17/19/16

Zinātne

Latvija

1. VI Starptautiskā ekonomikas foruma “OPEN INOVATION: no indivīda radošuma uz inovatīvu zinātnē balstītu ekonomiku” organizēšana, sesija “Finanšu pratība un inovācijas finanšu sektorā”. https://economicforum.lv/wp-content/uploads/2023/09/PROGRAMMA_FORUM_19.09.23-1.pdf

2. Starptautiskā ekonomikas foruma “FUTURE ECONOMY: Globalization Challenges arced by Europe and Baltics in the 21st century” organizēšana. (Līgums no 21.11.2019.) https://economicforum.lv/partners/

WSB Merito universitāte Poznaņā

2020/37/B/HS4/02611

AI

Polija

EKA studentu dalība eksperimentā projekta „Patērētāju ekonomiskā (ne)pratība. Izpētīt indivīdu cerības, pamatojoties uz eksperimentiem un algoritmiskām metodēm” (Nacionālā zinātnes centra finansēts projekts)

Finanšu izglītības biedrība https://www.finib.lv/

Sadarbības līgums No. 4-17/21/04

Bizness, publiska

Latvija

Sadarbība ar Finanšu izglītības asociāciju (NASDAQ, "Alphinox Quality", Stokholmas Ekonomikas augstskola, "VA Communications") par pētījumu veikšanu par tēmu "Zināšanas un attieksme pret finanšu ieguldījumiem jauniešu vidū".

Latvijas banka https://www.bank.lv/

Valsts, bizness

Latvija

Latvijas iedzīvotāju finanšu pratības stratēģijas 2021.-2027.gadam īstenošana https://www.bank.lv/en/component/content/article?id=12782:latvijas-banka-will-be-the-responsible-institution-in-the-field-of-financial-literacyDarba grupā ir iesaistīti pārstāvji no daudzām institūcijām, piemēram, Ekonomikas ministrijas, Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Nodarbinātības valsts aģentūras, Finanšu sektora asociācijas, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, BA Biznesa augstskolas un finanses, Rīgas Tehniskā universitāte, EKA Augstskola, Akciju sabiedrība “Attīstības finanšu institūcija Altum”, Akciju sabiedrība “NASDAQ Riga”, AS “SEB banka”, Luminor Bank AS meitas uzņēmums Latvijā, AS “Swedbank”, SIA “Intrum Latvia”, “Junior Achievement Latvia” un citi. https://www.finansupratiba.lv/zinas/paraksta-sadarbibas-memorandu-latvijas-iedzivotaju-finansu-pratibas-strategijas-ieviesanai/

Eiropas digitālo mācību tīkls (Dlearn). https://dlearn.eu/

AI, bizness

EU

1. Konferences FuturEdu2023 organizēšana https://www.augstskola.lv/index.php?parent=545&lng=en

2. Projekts: GREENENTRE4DEAF: Inovatīvu un iekļaujošu mācīšanas un mācīšanās stimulēšana augstākās izglītības iestādēs, izmantojot VR simulācijas digitālai un zaļai uzņēmējdarbībai. cilvēki ar dzirdes traucējumiem Erasmus+ KA220-HED-DE0381DD.

International Science Group (ISG) https://isg-konf.com/

Sadarbības līgums No. 16-10/23/02

AI, bizness

Ukraina

Piedalīšanos pētījumā un raksta izveidē “IMPROVING QUALITY OF ADMINISTRATION PROCESS IN HEIs: PROFESSIONAL COMPETENCE PERCEIVED BY ACADEMIC STAFF IN UKRAINE” https://sciendo.com/article/10.2478/jec-2024-0001

Latvijas kosmosa industrijas asociācija (LAIK)

Sadarbības līgums No. 16-10/23/04

Bizness

Latvija

https://www.researchlatvia.gov.lv/lv/events/cassini-hakatons-latvija

BIZNESA FORUMS

19.11.2024.

Ar prieku paziņojam, ka 23. novembrī plkst. 10.00 notiks Alberta koledžas forums "Ilgtspējīga attīstība 2024" – neaizmirstams pasākums, kas iedvesmos un sniegs jaunas zināšanas par ilgtspējīgu...

VEBINĀRS “EXPLORING DIGITAL GREEN EDUCATION”

15.11.2024.

European Digital Learning Network (www.dlearn.eu) un EKA augstskola aicina piedalīties vebinārā: “Supporting the green and digital transitions in education and training: greening the Future: Exploring...

IZMAIŅAS DARBA LAIKĀ

13.11.2024.

18. novembrī EKA ir slēgta.. Svinam Latvijas Valsts neatkarības svētkus kopā!.

“SPEKATRIP”

05.11.2024.

EKA pirmkursnieki trīs dienu seminārā “SPEKATRIP” iepazīstas ar studentu dzīvi. Oktobra beigās, Limbažos, Meža salās, norisinājās trīs dienu seminārs pirmkursniekiem “SPEKATRIP”...

“BSG GO!” MENTORING BOOTCAMP

05.11.2024.

No 28 oktobra līdz 1. novembrim Tartu, Igaunijā norisinājās apmācību nometne “BSG Go!”.. Mūsu 3. kursa studenti prezentēja savu izstrādāto spēli “Mixmaster”. Mūsu pasniedzēji...

MĀRKETINGA STUDENTI VIESOJAS LATVIJAS RADIO

29.10.2024.

Oktobrī bakalaura studiju programmas "Mārketings" 4. kursa studenti praktiskās darbnīcas "Multimediālie risinājumi" laikā devās pieredzes vizītē uz Latvijas Radio, lai iepazītos ar sabiedriskā medija ikdienas...

CIEMOS PIE “JŪRMALAS JAUNIEŠIEM”

21.10.2024.

Turpinām iedvesmot!. #teirstudet #ekaiedvesmo. Šajā pusgadā 3. kursa interjera dizaina studenti strādā pie konkursa projekta ar sociāli nozīmīgu tēmu, izstrādājot piedāvājumu jauniešu...

“APRITPRASME” 1. EPIZODE

09.10.2024.

Edgars Čerkovskis, studiju programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” direktors, kopā ar “Zero Waste Latvija” valdes locekli Maiju Krastiņu un "Clean R" grupas valdes...

“DESIGN MANIFESTO” REZULTĀTI

07.10.2024.

No 23. līdz 27. septembrim norisinājās Design Manifesto workshop Lefteris Heretakis vadībā, kurā piedalījās Interjera dizaina 2. kursa klātiene, tā laikā jaunie dizaineri rakstīja savus dizaina manifestus...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums