Belgradā kopā ar partneriem izvērtē sasniegto un apspriež tālākās aktivitātes
Informācija publicēta 19.04.2024.
No 2024. gada 9. līdz 11. aprīlim Belgradā, Serbijā noritēja seminārs un tikšanās, kuras laikā Ekonomikas un kultūras augstskolas (EKA) pārstāvji kopā ar projekta “Circular STEM” partneriem no Serbijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas un Portugāles izvērtēja līdzšinējos rezultātus, kā arī apsprieda tālākās aktivitātes. Mazāk nekā gada laikā ir organizētas fokusgrupas, izstrādāti seši mācību moduļi un praktiskās darbnīcas.
Semināra laikā, kurā partneri iepazīstināja ar paveikto, EKA studiju programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” direktors Mg.oec. Edgars Čerkovskis prezentēja mācību moduli "Digitālā pratība un rīki aprites ekonomikā", kuru izstrādājis projekta ietvaros. Modulis ietver tēmas par virtuālo un papildināto realitāti, blokķēdēm, lielajiem datiem un lietu internetu. Tas tiks publicēts un būs pieejams visiem interesentiem. Seminārā aktīvi piedalījās arī projekta dalībnieks, Rīgas Tālmācības vidusskolas direktora vietnieks informācijas tehnoloģiju jomā Ričards Kalniņš.
“Šis projekts man sniedza ne tikai iespēju iegūt jaunas zināšanas par aprites ekonomiku, bet arī iesaistīties starptautiskā sadarbībā, paplašinot savu redzesloku un iegūt jaunas idejas no citu valstu kolēģiem,” pēc Belgradas vizītes ir pārliecināts Ričards Kalniņš. “Tas palīdzēs man attīstīt gan profesionālo, gan personīgo kompetenci, piedaloties jaunu mācību metodikas un tehnoloģiju izstrādē, kas veicina inovācijas un mūsdienīgas pieejas izglītības procesā apvienojot STEM ar aprites ekonomikas modeli.”
Pēdējā tikšanās dienā projektu rezultātu un nākamo soļu apspriešanā Ekonomikas un kultūras augstskolu pārstāvēja Edgars Čerkovskis un EKA Zinātniskās institūcijas projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.
Starptautiskā projekta "Circular STEM" mērķis ir integrēt aprites ekonomiku skolās, nodrošinot STEM priekšmetu skolotājiem nepieciešamās prasmes, lai viņi varētu pielāgot skolu mācību programmas un iekļaut šo tēmu.
Projektu “Aprites ekonomikas kompetences veicināšana STEM skolotājiem (Circular STEM)” finansē un atbalsta Eiropas Komisija, Erasmus+ programma, KA220-SCH - Sadarbības partnerības skolu izglītībā (Projekta granta līgums Nr. 2022-1-PT01-KA220-SCH-000086954).