Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)



Akadēmiskā maģistra studiju programma

BRAND DESIGN (ZĪMOLA DIZAINS)

Unikāla studiju programma, kura balstīta starpdisciplinārā pieejā un apvieno dizianu, vadības zinības, mārketingu un informācijas tehnoloģijas.

Programmas ietvaros tiek sagatavoti speciālisti, kuri spēs veidot organizācijas vizuālo identitāti un vizuālo komunikāciju atbilstoši tās biznesa filozofijai, stratēģijai, izmantojot mūsdienīgus dizaina risinājumus.

Programmas pamatā ir profesionāļu komanda, kas ne tikai pasniedz, bet arī strādā dizaina, mārketinga un zīmolvadības jomā.

Programmas mērķis ir nodrošināt studentiem zināšanas, prasmes un kompetences dizainā, lai viņi spētu veidot ikvienas organizācijas vizuālo identitāti un vizuālo komunikāciju atbilstoši tās biznesa filozofijai, izmantojot mūsdienīgus dizaina risinājumus. Tātad, lai arī viņi spētu apvienot skaisto, estētisko ar racionālo un funkcionālo. Un vai to nevēlas lielākā daļa no mums? Mēs paši ik dienas attīstām radošumu, kritisko domāšanu un elastīgumu, lai spētu mācīties un darboties mainīgos apstākļos un operatīvi meklēt inovatīvus zinātnisko un darba problēmu risinājumus, un tieši to nododam arī ikvienam studentam.

Prasmes un kompetences, ko iespējams apgūt programmā “Zīmola dizains”, nākotnē kļūs aizvien pieprasītākas. Šī programma ir stāsts par spēju pamanīt, kādu elementu pietrūkst mūsdienu pasaulē un biznesa vidē, savienot tos kopā un piedāvāt veidu, kā tos apgūt un pielietot. Visā pasaulē ir nepieciešami profesionāļi un līderi, kuri spēj savienot mākslu un dizainu ar biznesa stratēģiju.

Mūsdienās dizains ir kļuvis par neatņemamo biznesa vadības sastāvdaļu: „design is part of the business DNA because there are three design legacies that have organizational components: traditions or practices (applied design methods), approaches (focused on individuals, oriented toward processes, problem resolution or cost minimization) and organizational purposes (visions, missionsand strategic objectives)”(Junginger, 2015).

Dizains kļuvis par vienu no stratēgiskajiem faktoriem, kurš nosaka uzņēmuma konkurētspēju, un arī veido uzņēmuma intelektuālo kapitālu.


Piešķiramais grāds:
humanitāro zinātņu maģistra grāds dizainā

Akreditācija: saskaņā ar Studiju kvalitātes komisijas 2024. gada 17. janvāra sēdes lēmumu Nr.2024/04-A studiju programma ir akreditēta uz maksimālo termiņu 6 gadiem, līdz 2030. gada 18. janvārim.

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi

Iepriekšējā izglītība vienā no šādām jomām:

  • Humanitāro zinātņu bakalaura grāds mākslā.
  • Bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā vai vadībzinātnē.
  • Dabaszinātņu bakalaura grāds datorzinātnē vai informācijas tehnoloģijās ar vismaz 2 gadu pieredzi uzņēmuma vai tās struktūrvienības vadībā.


Tehniskais nodrošinājums uzsakot studijas:

  • Projektu izstrādei un sava profesionālā portfolio veidošanai studentam ir jābūt datoram (vēlams Apple MacBook).
  • speciālā programmatūra (Illustrator CC, Photoshop un Lightroom, Adobe Effects) – būs nepieciešams instalēt pirms attiecīgo studiju kursu sākuma saskaņā ar mācībspēku norādījumiem.


Lai iegūtu plašāku informāciju, sazinies ar Studiju informācijas centru, zvanot 20009053 vai rakstot uz sic@eka.edu.lv.

Studiju programmas mērķi, uzdevumi un rezultāti

Studiju programmas mērķis:

  • Nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā, kuri spēj veidot organizācijas vizuālo identitāti un vizuālo komunikāciju atbilstoši tās biznesa filozofijai, izmantojot mūsdienīgus dizaina risinājumus.

Studiju programmas uzdevumi:

  • Nodrošināt studiju procesu, kas atbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu un darba tirgus prasībām.
  • Piesaistīt docēšanai kvalificētos mācībspēkus ar akadēmisko, zinātnisko un profesionālo pieredzi, lai nodrošinātu studentu centrēto studiju procesu.
  • Sniegt studentiem padziļinātas zināšanas un attīstīt izpratni par teorijām un koncepcijām vadībzinībās, zīmolvedībā un zīmola dizainā.
  • Attīstīt studentu prasmes patstāvīgi meklēt un analizēt informāciju par jaunākajām tendencēm un atklājumiem zīmola dizainā, lai veiktu pētniecisko darbu un radītu jaunas koncepcijas.
  • Attīstīt studentu radošumu, kritisko domāšanu un elastīgumu, lai spētu mācīties un darboties mainīgos apstākļos un operatīvi meklēt inovatīvus zinātnisko un darba problēmu risinājumus
  • Attīstīt studentu spēju patstāvīgi veidot dažādu zīmolu dizainu un vizuālo komunikāciju, izmantojot dažādus mēdijus.
  • Attīstīt studentu spēju radīt oriģinālus, inovatīvus dizaina piedāvājumus, izmantojot savas idejas un grafiskos un foto materiālus..

Studiju programmas rezultāti:

Zināšanas (zināšanas un izpratne)

  • Zina un izprot zīmola dizaina izveides procesu.
  • Zina mūsdienīgus zīmola dizaina veidošanas principus.
  • Zina pētniecības metodes dizaina jomāi.

Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes)

  • Spēj izveidot zīmola dizainu, atspoguļojot organizācijas darbības filozofiju, mērķauditoriju, tirgus pieprasījumu.
  • Spēj pielietot  mūsdienīgus informācijas tehnoloģijas risinājumus zīmola dizaina un vizuālās komunikācijas veidošanā.
  • Spēj argumentēti diskutēt par zīmola dizaina un vizuālās identitātes veidošanas aspektiem.
  • Spēj patstāvīgi organizēt un veikt pētījumu dizainā.
  • Spēj rakstiski atspoguļot un mutiski prezentēt veikto uzdevumu vai pētījumu rezultātus.
  • Spēj izveidot dizaina projektu, kurš ietver sevī vizuālo identitāti, produktu dizainu, vizuālo komunikāciju ar patērētāju.

Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana)

  • Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt zinātniskas un profesionālas problēmas zīmola dizainā un vizuālās identitātes veidošanā.
  • Spēj radīt idejas un izstrādāt risinājumus zīmola dizainā, integrējot organizācijas darbības filozofiju un pielietojot mūsdienīgus informācijas tehnoloģiju rīkus.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju forma un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 2 gadi

Darba dienās(2x nedēļā e-vidē)
18.30-20.30

Sestdienās(semināri, konsultācijas, grupu darbi)
9.00-17.00

1700.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim


Nodarbību grafiks ir pielāgots strādājošiem studentiem un tiem, kam dienas laikā ir jāpilda citi svarīgi uzdevumi:

  • videolekcijas tiešraidē saskaņā ar nodarbību grafiku no 18.30 līdz 20.30 divas reizes nedēļā (SVARĪGI: tās nav ieraksti, tās ir lekcijas on-line režīmā, kuru laikā docētājs un studenti var komunicēt savā starpā, rādīt dažādus dokumentus, atbildēt uz jautājumiem u.tml.);
  • visas notikušas lekcijas tiešraidē ir iespēja līdz studiju kursa beigām noskatīties ierakstā (īpaši svarīgi tiem, kuri objektīvo iemeslu dēļ nevar apmeklēt tiešraides lekciju vai kavē lekcijas sākumu)
  • semināri, grupu darbi, diskusijas, konsultācijas - sestdienās, saskaņā ar nodarbību grafiku laika posmā no plkst. 09.00 līdz 17.00.

Studiju kursi

OBLIGĀTIE STUDIJU KURSI

Ievads studijās

Zīmolvedība

Animācija

Zīmola grafiskais dizains

Zīmola vizuālās identitātes izveide

Radošo projektu vadība

Laikmetīgā māksla

Starpkultūru komunikācija

Vadības psiholoģija

Zinātnisko pētījumu organizācija un akadēmiskais darbs


IEROBEŽOTAS IZVĒLES STUDIJU KURSI

Stratēģiskā un pārmaiņu vadība

Dizaina pamati (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar mākslu un dizainu)

Vadības teorijas (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar vadības zinībām)

Darbnīca “Organizācijas kultūra zīmola dizainā”

Mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgs pozicionējums

Intelektuālā īpašuma tiesības

Stratēģiskā un pārmaiņu vadība

Darba, vides un civilā aizsardzība (ja netika apgūts bakalaura studiju programmā)



NOSLĒGUMA PĀRBAUDĪJUMS

Maģistra darbs

 

LSUA KOPSAPULCE

05.04.2024.

Iedvesmojam un iedvesmojamies no citiem!. #teirsdtudet #ekaiedvesmo. Piektdien, 26. martā, pie mums viesojās Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija (LSUA). Kopsapulces laikā asociācijas biedri...

LELDE KOVAĻOVA EKA!

27.03.2024.

Ielūkojies aizkulisēs ar latviešu rakstnieci un kino producenti - Leldi Kovaļovu, kas piedāvās īpašu iespēju iepazīties ar viņas aizraujošo, radošo darbību! . Datums: 2. aprīlis....

EUMMAS A2S

26.03.2024.

EUMMAS A2S Conference on Global Social and Technological Development and Sustainability, Bucharest 2024, Romania. We are pleased to announce that our institution, as a member of the EUMMAS Academic Consortium,...

DARBA LAIKS LIELDIENĀS

22.03.2024.

Darbs pirmssvētku dienā, 28.martā:. EKA administrācija, tostarp Studiju informācijas centrs un bibliotēka strādās līdz plkst. 15.00. Tehniskais personāls 28.martā strādās līdz plkst. 16.00  ....

INTERJERA DIZAINA MEISTARKLASES

22.03.2024.

#teirstudet #ekaiedvesmo. Mūsu Interjera dizaina 4.kursa studentiem ir norisinājusies 2 aizraujošas meistarklases: ģipša veidošanas darbnīca un stikla krāvumu darbnīca!. Meistarklašu...

EKA LAIMES DIENA

22.03.2024.

EKA Laimes diena – kā mums klājās?. #teirsstudet #ekaiedvesmo. Visi augstskolas iemītnieki tika īpaši iedvesmoti:. katrs tika iepriecināts ar saldu novēlējumu; katram bija iespēja...

DZIMUMBALLE 2024

19.03.2024.

Vai gribi redzēt sevi 3D?. Gaidītākā balle DZIMUMBALLE!. Vai esi gatavs skaļi dziedāt līdzi MAUKU SENCIM & GRANDMASTERS NEONS un turpināt nakts ritmus uz deju grīdas pie DJ GUSTA? Jo tas nav viss,...

KAMERKORA KONCERTS

18.03.2024.

Kamerkoris Fortius ielūdz uz Kristofa Šēnhera “Magnificat” koncertu Rīgas sv. Marijas Magdalēnas baznīcā. Koncerts sola būt neaizmirstams mūzikas ceļojums, kurā liturģiskais saturs...

CIEMOS PIE RADIO

15.03.2024.

Studiju programmas “Mārketings” studenti apmeklēja radio “Skonto” un “Tev” studijas, darbnīcas “Multimediālie risinājumi” ietvaros.. Radio studijās mūsu...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums