Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

IZMAIŅAS DARBA LAIKĀ

21.06.2024.

21.06. un 22.06. līdz 15.00. 24.06.SLĒGTS. 28.06. līdz 15.00. 29.06. SLĒGTS.

EIT AII INICIATĪVAS POSMA NOSLĒGUMA PASĀKUMS

07.06.2024.

EIT AII (EIT HEI Initiative) iniciatīvas izmēģinājuma posma noslēguma pasākums notika Briselē 2024. g. no 3. līdz 4.jūnijam, un tajā piedalījās EKA augstskola projekta "Building Forward Better’ Ecosystems...

SP VALDES VĒLĒŠANAS

04.06.2024.

EKA SP Valdes vēlēšanas 2024/2025. Šogad EKA SP valde ir paveikusi ievērojamu darbu, organizējot visdažādākos pasākumus, notikumus un aktivitātes, kas ir veicinājuši mūsu studentu...

EUMMAS A2S

28.05.2024.

No 22. līdz 24. maijam 2024. gadā EKA Augstskola kā Eiropas Mārketinga un Menedžmenta asociācijas (EUMMAS) dalībnieks pirmo reizi piedalījās EUMMAS A2S konferencē par Globālo Sociālo un Tehnoloģisko Attīstību...

“INVENTIO” 2024

13.05.2024.

Tas brīdis ir klāt, “Inventio” jau pavisam drīz!. #teirstudet #ekaiedvesmo. Šī nav parasta konference vien, šis būs tavs piedzīvojums Ekonomikas un kultūras augstskolā!. Pavasara...

SP JAUNĀ IDENTITĀTE

09.05.2024.

Studējošo pašpārvalde maina savu identitāti!. Pasākums aizvadīts jaukā gaisotnē, kur ne tikai pašreizējā valde, bet arī vecbiedri un goda biedri dalījās ar saviem stāstiem par viņu...

LSUA KOPSAPULCE

05.04.2024.

Iedvesmojam un iedvesmojamies no citiem!. #teirsdtudet #ekaiedvesmo. Piektdien, 26. martā, pie mums viesojās Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija (LSUA). Kopsapulces laikā asociācijas biedri...

LELDE KOVAĻOVA EKA!

27.03.2024.

Ielūkojies aizkulisēs ar latviešu rakstnieci un kino producenti - Leldi Kovaļovu, kas piedāvās īpašu iespēju iepazīties ar viņas aizraujošo, radošo darbību! . Datums: 2. aprīlis....

EUMMAS A2S

26.03.2024.

EUMMAS A2S Conference on Global Social and Technological Development and Sustainability, Bucharest 2024, Romania. We are pleased to announce that our institution, as a member of the EUMMAS Academic Consortium,...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums