Akadēmiskā maģistra studiju programma
ZĪMOLA DIZAINS
Programma tiek īstenota latviešu valodā
Unikāla studiju programma, kura balstīta starpdisciplinārā pieejā un apvieno dizianu, vadības zinības, mārketingu un informācijas tehnoloģijas.
Programmas pamatā ir profesionāļu komanda, kas ne tikai pasniedz, bet arī strādā dizaina, mārketinga un zīmolvadības jomā.
Programmas mērķis ir nodrošināt studentiem zināšanas, prasmes un kompetences dizainā, lai viņi spētu veidot ikvienas organizācijas vizuālo identitāti un vizuālo komunikāciju atbilstoši tās biznesa filozofijai, izmantojot mūsdienīgus dizaina risinājumus. Tātad, lai arī viņi spētu apvienot skaisto, estētisko ar racionālo un funkcionālo. Un vai to nevēlas lielākā daļa no mums? Mēs paši ik dienas attīstām radošumu, kritisko domāšanu un elastīgumu, lai spētu mācīties un darboties mainīgos apstākļos un operatīvi meklēt inovatīvus zinātnisko un darba problēmu risinājumus, un tieši to nododam arī ikvienam studentam.
Prasmes un kompetences, ko iespējams apgūt programmā “Zīmola dizains”, nākotnē kļūs aizvien pieprasītākas. Šī programma ir stāsts par spēju pamanīt, kādu elementu pietrūkst mūsdienu pasaulē un biznesa vidē, savienot tos kopā un piedāvāt veidu, kā tos apgūt un pielietot. Visā pasaulē ir nepieciešami profesionāļi un līderi, kuri spēj savienot mākslu un dizainu ar biznesa stratēģiju.
Mūsdienās dizains ir kļuvis par neatņemamo biznesa vadības sastāvdaļu: „design is part of the business DNA because there are three design legacies that have organizational components: traditions or practices (applied design methods), approaches (focused on individuals, oriented toward processes, problem resolution or cost minimization) and organizational purposes (visions, missionsand strategic objectives)”(Junginger, 2015).
Dizains kļuvis par vienu no stratēgiskajiem faktoriem, kurš nosaka uzņēmuma konkurētspēju, un arī veido uzņēmuma intelektuālo kapitālu.
Piešķiramais grāds: humanitāro zinātņu maģistra grāds dizainā
Akreditācija: saskaņā ar Studiju kvalitātes komisijas 2024. gada 17. janvāra sēdes lēmumu Nr.2024/04-A studiju programma ir akreditēta uz maksimālo termiņu 6 gadiem, līdz 2030. gada 18. janvārim.
Lai pretendētu uz EKA maģistra studijām, lūdzu, aizpildiet reģistrācijas formu!
Uzņemšana no 06.01.2025. (klātienē/attālināti)
Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi
Iepriekšējā izglītība vienā no šādām jomām:
- Humanitāro zinātņu bakalaura grāds mākslā.
- Bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā vai vadībzinātnē.
- Dabaszinātņu bakalaura grāds datorzinātnē vai informācijas tehnoloģijās ar vismaz 2 gadu pieredzi uzņēmuma vai tās struktūrvienības vadībā.
Tehniskais nodrošinājums uzsakot studijas:
- Projektu izstrādei un sava profesionālā portfolio veidošanai studentam ir jābūt datoram (vēlams Apple MacBook).
- speciālā programmatūra (Illustrator CC, Photoshop un Lightroom, Adobe Effects) – būs nepieciešams instalēt pirms attiecīgo studiju kursu sākuma saskaņā ar mācībspēku norādījumiem.
Lai iegūtu plašāku informāciju, sazinies ar Studiju informācijas centru, zvanot 20009053 vai rakstot uz sic@eka.edu.lv.
Studiju programmas mērķi, uzdevumi un rezultāti
Studiju programmas mērķis: |
|
|
|
Studiju programmas uzdevumi: |
|
|
|
Studiju programmas rezultāti: |
|
Zināšanas (zināšanas un izpratne) |
|
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) |
|
Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana) |
|
Studiju ilgums un studiju maksa
Studiju forma un nodarbību laiki: | |||
Studiju forma | Studiju ilgums | Lekciju laiki | Studiju maksa* |
Pilna laika studijas | 2 gadi |
Darba dienās(2x nedēļā e-vidē) Sestdienās(semināri, konsultācijas, grupu darbi) |
1800.00 € |
* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim
Nodarbību grafiks ir pielāgots strādājošiem studentiem un tiem, kam dienas laikā ir jāpilda citi svarīgi uzdevumi:
- videolekcijas tiešraidē saskaņā ar nodarbību grafiku no 18.30 līdz 20.30 divas reizes nedēļā (SVARĪGI: tās nav ieraksti, tās ir lekcijas on-line režīmā, kuru laikā docētājs un studenti var komunicēt savā starpā, rādīt dažādus dokumentus, atbildēt uz jautājumiem u.tml.);
- visas notikušas lekcijas tiešraidē ir iespēja līdz studiju kursa beigām noskatīties ierakstā (īpaši svarīgi tiem, kuri objektīvo iemeslu dēļ nevar apmeklēt tiešraides lekciju vai kavē lekcijas sākumu)
- semināri, grupu darbi, diskusijas, konsultācijas - sestdienās, saskaņā ar nodarbību grafiku laika posmā no plkst. 09.00 līdz 17.00.
Studiju kursi
OBLIGĀTIE STUDIJU KURSI
Ievads studijās
Zīmolvedība
Animācija
Zīmola grafiskais dizains
Zīmola vizuālās identitātes izveide
Radošo projektu vadība
Laikmetīgā māksla
Starpkultūru komunikācija
Vadības psiholoģija
Zinātnisko pētījumu organizācija un akadēmiskais darbs
IEROBEŽOTAS IZVĒLES STUDIJU KURSI
Stratēģiskā un pārmaiņu vadība
Dizaina pamati (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar mākslu un dizainu)
Vadības teorijas (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar vadības zinībām)
Darbnīca “Organizācijas kultūra zīmola dizainā”
Mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgs pozicionējums
Intelektuālā īpašuma tiesības
Stratēģiskā un pārmaiņu vadība
Darba, vides un civilā aizsardzība (ja netika apgūts bakalaura studiju programmā)
NOSLĒGUMA PĀRBAUDĪJUMS
Maģistra darbs