Digitālās prasmes kā risinājums
Gan Latvija, gan citas valstis saskaras ar pedagogu trūkumu – to veicinājusi ne tikai Covid-19 pandēmija, bet arī augstais pedagogu vidējais vecums, ģeogrāfiski nevienmērīgais sadalījums un citi aspekti. Piemēram, tiek lēsts, ka līdz 2030. gadam Somijā trūks 4000 pirmsskolas izglītības skolotāju un 2000 klašu audzinātāju.
Latvijā 50,1% pedagogu ir vecāki par 50 gadiem (Igaunijā 50+ grupā ir 54,5% skolotāju, Lietuvā 52,4%). Vienlaikus mums Latvijā ir viens no mazākajiem skolēnu skaitiem uz vienu skolotāju.
Valdība, kā arī nozares profesionāļi piedāvā dažādus risinājumus, taču jāņem vērā, ka arī skolotāju digitālo prasmju pilnveide var samazināt šo problēmu.
Par konkrētiem problēmas risinājumiem Ekonomikas un kultūras augstskolas lektora un ekonomista Edgara Čerkovska viedokli laikrakstā Diena lasiet ŠEIT.