Projekta "Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade" aktualitātes
2023. gada 18. maijā notika projekta koordinatoru un darba grupu pārstāvju tikšanās Rīgā.
Projekta koordinatoru un darba grupu vadītāju, un partneru pārstāvju tikšanās notika Ekonomikas un kultūras augstskolā, kur izveidotās darba grupas prezentēja izveidotos studiju kursus. Ekonomikas un kultūras augstskolas pārstāvji Ksenija Miļča prezentēja studiju kursu “Dizaina automatizācijas rīki un digitālās tehnoloģijas” un Edgars Koroņevskis “Mārketinga un sabiedrisko attiecību automatizācijas rīki”, savukārt Transporta un sakaru institūta pārstāvis Mihails Savrasovs prezentēja studiju kursu “Darbplūsmas procesu modelēšana”. Notika aktīvas diskusijas par iespējām integrēt izveidotos studiju kursus esošos partneru studiju programmās. Vizītes izskaņā tikšanās dalībniekiem notika iepazīšanās ekskursija pa Ekonomikas un kultūras augstskolu.
2023.gada 15. jūnijā notika projekta koordinatoru un darba grupu pārstāvju tikšanās Rēzeknē
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija pie sevis ciemos uzņēma projekta koordinatorus un darba grupu dalībniekus. Pēc tikšanās atklāšanas notika darba grupas partneru prezentācijas un diskusijas par studiju kursu izstrādes progresu. Latvijas Universitātes pārstāvis Agris Dzilna prezentēja darba grupas ”Digitālās platformas mākslas un dizaina jomā” paveikto un Vidzemes Augstskolas pārstāvis Edmunds Jansons prezentēja darba grupas ”Produktu un pakalpojumu ātrā prototipēšana un digitālā ražošana” aktualitātes. Tālāk sekoja radošā aktivitāte Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas Fizikālo procesu un lāzertehnoloģiju pētnieciskajā centrā un notika projekta koordinatoru tikšanās, lai izrunātu projekta aktualitātes un tālākās darbības.
Izveidotās projekta AutoRade darba grupas turpina darbu pie projektā paredzētajiem darbiem, regulāri tiekas tiešsaistes sanāksmēs, savukārt nākamā klātienes tikšanās plānota rudenī Liepājas Universitātē.
2023. gada 12. oktobrī notika projekta koordinatoru un darba grupu pārstāvju tikšanās Liepājā.
Projekta pārstāvju kārtējā tikšanās notika Liepājas Universitātes “Mākslas pētījumu laboratorijas” (MPLab) telpās, kur dalībnieki sākumā iepazinās ar MPLab, pēc tam dalījās ar izveidoto darba grupu sasniegumiem. Vidzemes augstskolas pārstāvji sniedza ieskatu darba grupu “Produktu un pakalpojumu ātrā prototipēšana un digitālā ražošana” , “Virtuālā vide un imersīvās tehnoloģijas” un “Darbplūsmas procesu automatizācija” rezultātos. Valmieras attīstības aģentūra prezentēja DARE mobilo versiju, bet Latvijas Digitālais Akselerators dalījās ar darba grupas “Augstskolām piemērota digitālo ceļa karšu rīka izstrāde” sekmēm. Notika aktīvas diskusijas par iespējām iekļaut darba grupu rezultātus esošo partneru darbībā un apsprieda iespējas veiksmīgai sadarbības turpināšanai.
Tālāk sekoja radošā aktivitāte Digitālās ražošanas laboratorijas “FabLab Liepāja” telpās, kuras laikā notika iepazīšanās ar laboratoriju un tās iekārtām, turpat tika novadīta projekta koordinatoru tikšanās, lai izrunātu projekta aktuālos jautājumus un turpmākās darbības.
2023. gada 18. oktobrī notika projekta koordinatoru un darba grupu pārstāvju tikšanās Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē.
Nodrošinot labās ārvalstu prakses pārņemšanumācību digitalizācijas jomā, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte (LU PPMF) 18.oktobrī aicināja projekta dalībniekus uz tikšanos arOral Roberts University (ASV) ekspertiem Michael Mathews un Jesupelumi Wickliffe. Pieaicinātie eksperti novadīja vieslekciju, kuras ietvaros stāstīja par imersīvo tehnoloģiju iespējām izglītībā un dalījās ar savu personīgo pieredzi, integrējot digitalizācijas risinājumus augstākajā izglītībā ASV, bija iespēja uzdot un saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.
Pēc lekcijas dalībnieki devās ekskursijā pa LU PPMF tehnoloģiju laboratorijām, aplūkoja virtuālās realitātes laboratoriju, 3D prototipēšanas darbnīcu un iegriezās Robotikas kabinetā. LU PPMF iedrošināja dalībniekus izmēģināt savas spējas izglītojošajā robotikā, kur dalībnieki iepazinās ar robotikas sniegtajām iespējām bērnu pedagoģijā Latvijā. Paralēli ekskursijai un radošajai aktivitātei, risinājās dzīvas diskusijas par dzirdēto informāciju vieslekcijas laikā, tās lietderību profesionālā darbībā, bet projekta koordinatori izmantoja iespēju risināt projekta aktuālos jautājumus klātienē.
Aktivitātes tiek īstenotas ESF projekta “Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade”, ID Nr. 8.2.3.0/22/A/004, ietvaros. Projekta partneri: Ekonomikas un kultūras augstskola, Latvijas Universitāte, Transporta un sakaru institūts, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Vidzemes augstskola, Liepājas Universitāte, Latvijas Digitālais akselerators, Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, Valmieras Attīstības aģentūra.
Projekta kopējais budžets ir 1 682 157,84 EUR, tajā skaitā ESF finansējums ir 85% no attiecināmajiem izdevumiem jeb 1 429 834,16 EUR; Valsts budžeta finansējums ir 15% no attiecināmajiem izdevumiem jeb 252 323,68 EUR. Projekta ieviešanas periods: no 2022. gada 31. oktobra līdz 2023. gada 31. decembrim (14 mēneši).
Mācības ar ESF atbalstu 9. kārtā noslēguši 46 dalībnieki
Eiropas Savienības (ES) fondu pieaugušo izglītības projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide” (projekta Nr.8.4.1.0/16/I/001) 9. kārtā Ekonomikas un kultūras augstskolas izsludinātajos studiju kursos mācības ir noslēgušās. Kopumā 46 dalībnieki ir ieguvuši jaunas zināšanas apgūstot šādus studiju kursus:
Dalībnieki ļoti novērtēja iespēju mācīties attālināti, jo tādējādi var pilnveidot savas zināšanas, aiztaupot gan laika, gan finanšu resursus. Papildus tam izglītojamie ir gandarīti, ka apgūstot mācības attālināti tiek papildinātas digitālās prasmes – tiek apgūti jauni digitālie rīki, ar kuru palīdzību iespējams uzlabot savu darba procesu. Kā lielu ieguvumu attālinātajām mācībām dalībnieki min arī iespēju noskatīties mācību ierakstus, kas ļauj atkārtoti iedziļināties pasniedzēja stāstītājā un nostiprināt mācību tēmu.
Šī bija Eiropas Savienības fonda pieaugušo izglītības projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide” devītā – noslēdzošā kārta. Kopumā Ekonomikas un kultūras augstskola ir piedalījusies piecās mācību kārtās un tajās mācījušies vairāk kā 570 dalībnieki.
Apgūt jaunas zināšanas un prasmes dalībnieki varēja ar 90% līdzfinansējumu no Eiropas Savienības. Izvēloties mācīties profesionālās pilnveides izglītības programmās, studiju moduļos vai studiju kursos, strādājošā līdzmaksājums bija 10% no mācību maksas. Nodarbinātām personām no trūcīgām vai maznodrošinātām mājsaimniecībām mācības bija bez maksas.
Pateicamies sadarbības partnerim Valsts izglītības attīstības aģentūrai (VIAA) par projekta koordinēšanu un profesionālajam mācībspēku kolektīvam par sniegtajām zināšanām izglītojamajiem!