VILESA projekta rezultātu izplatīšanas pasākums
VILESA projekta rezultātu izplatīšanas pasākuma (multiplier event) laikā, kuru Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) organizēja divās daļās: 2024. gada 23. aprīlī un 29. maijā, ar projekta īstenošanas gaitā sasniegtajiem rezultātiem tika iepazīstināta plaša auditorija. Aprīļa beigās notikušās International Academic Week (IAW) 2024 laikā ar to iepazinās ārvalstu universitāšu personāls no 13 valstīm, savukārt maija beigās notikušā tiešsaistes pasākumā – Latvijas vietējo tālmācības iestāžu audzēkņi un mācībspēki. Abi pasākumi ļāva gan demonstrēt VILESA projektā izstrādātos virtuālās realitātes (VR) projektus, gan pastāstīt par to izmantošanu mācību procesā. To laikā tika gūtas vērtīgas atziņas šo materiālu turpmākai pilnveidei.
Pirmā daļa notika EKA, klātienē IAW 2024 dalībniekiem, un tajā piedalījās 33 mācībspēki no Lietuvas, Latvijas, Ukrainas, Polijas, Spānijas, Gruzijas, Ungārijas, Itālijas, Grieķijas, Portugāles, Turcijas, ASV, Vācijas un Čehijas universitātēm. Tajā tika prezentēts un testēts maģistra studiju programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” direktora Mg.oec. Edgara Čerkovskia projekta ietvaros izstrādātais VR mācību līdzeklis par aprites ekonomiku. To vadīja EKA Zinātniskās institūcijas projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs un autors Edgars Čerkovskis. Pasākuma noslēgumā tika veikta klātesošo anketēšana, lai iegūtu dalībnieku vērtējumu un ieteikumus mācību materiāla pilnveidošanai.
Otrā daļa notika tiešsaistē, un tās laikā Edgars Čerkovskis dalībniekus iepazīstināja ar aktualitātēm par virtuālās realitātes un mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām izglītības jomā, kā arī VILESA projekta īstenošanas laikā radītajiem VR mācību rīkiem. Pasākumā piedalījās Rīgas Tālmācības vidusskolas pedagogi un skolēni, Latvijas Tālmācības profesionālā centra mācībspēki un kursanti, kopā 24 dalībnieki.
VILESA projekta mērķis ir risināt mūsdienu mācību metožu pielietošanas problēmas sociālajās zinātnēs, digitalizējot mācību saturu, izmantojot virtuālās realitātes platformu. Mūsdienu tehnoloģiju pielietošana mācību satura digitalizācijā rosina radošumu un rada iespējas lietotājiem pašiem iesaistīties satura veidošanas procesā. Radošuma veicināšana, satura pielāgošana jaunākajai izglītojamo paaudzei (Z paaudzei) balstās uz praktisko iemaņu attīstīšanu, vienlaikus samazinot ietekmi uz vidi un veicinot uzņēmējdarbības ilgtspēju. Projekta mērķis ir nostiprināt un uzturēt šādas pozitīvas uzvedības tendences.
VILESA projektu finansē un atbalsta Eiropas Komisija, Erasmus+ programmas 2. pamataktivitāte – Sadarbības partnerības augstākajā izglītībā (granta līguma Nr. 2021-1-LT-01-KA220-HED-000023551).