ZĪMOLA IDENTITĀTES UN ZĪMOLA VĒRTĪBAS VEIDOŠANA
Starptautiskā, starpdisciplinārā pētniecības grupa “Zīmola identitāte un zīmola vērtības veidošana” ir vērsta uz galveno faktoru izpēti, kas virza zīmola identitātes un to vērtības radīšanu, attīstību un pārvaldību konkurētspējīgā globālajā tirgū. Šī grupa pēta sarežģītās attiecības starp zīmola veidošanu, patērētāju uzvedību, mārketinga stratēģijām un kultūras stāstiem, sniedzot ieskatu par to, kā zīmoli vairo uzticību, lojalitāti un uztveramo vērtību starp ieinteresētajām personām.
Pētījumā tiek aplūkoti gan zīmola veidošanas stratēģiskie, gan emocionālie aspekti, risinot tādus izaicinājumus kā digitālā transformācija, zīmolu diferenciācija un sociālās atbildības integrācija. Uzsvaru liekot uz inovācijām un ilgtspējību, grupas mērķis ir ietekmēt zīmola veidošanas praksi un dot ieguldījumu zinātniskajā diskursā, veicot ietekmīgus pētījumus par jaunām tendencēm un zīmola pārvaldības stratēģijām, kas sniedz labumu gan uzņēmumiem, gan akadēmiskajām aprindām.
Pētījuma virziens "Zīmola identitāte un zīmola vērtības radīšana" galvenokārt ir saistīts ar SDG 9 "Nozare, inovācijas un infrastruktūra". Turklāt tas ņem vērā SDG 12: “Atbildīgs patēriņš un ražošana”.
PĒTNIECĪBAS KOMANDA
Pētījumu koordinatore: Mg. art., docente Ksenija Miļča, programmu “Interjera dizains”, “Zīmola dizains direktore”.
E-pasts: ksenija.milca@eka.edu.lv
Pētnieki
...
...
...
...
ATBILSTĪBA VALSTS STRATĒĢISKAJOS DOKUMENTOS IZSTĀDĪTAJIEM MĒRĶIEM
- Nacionālais Attīstības plāns 2021.-2027. gadam. - NAP2027. Prioritāte: “Uzņēmumu konkurētspēja un materiālā labklājība”, rīcības virziens “Produktivitāte, inovācija un eksports” https://likumi.lv/wwwraksti/LIKUMI/NAP/NAP2027.PDF
- Zinātnes, tehnoloģijas attīstības un inovācijas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam https://likumi.lv/ta/id/322468-par-zinatnes-tehnologijas-attistibas-un-inovacijas-pamatnostadnem-2021-2027-gadam
- Latvijas EM “Zinātnes, tehnoloģiju attīstības un inovāciju vadlīnijas 2021.-2027. gadam” 2. apakšmērķis: “Paaugstināt inovācijas kapacitāti, zināšanu un pētniecības sociālo un ekonomisko vērtību” https://polsis.mk.gov.lv/documents/7053
REZULTĀTI
Pētniecības raksti:
- Linina, I., Vevere, V., Zvirgzdina, R. (2023). Strategy Development for use of Influencers in Communication of Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) with Consumers. WSEAS Transactions on Business and Economics, 20, pp. 1607-1614 https://doi.org/10.37394/23207.2023.20.141 SCOPUS
- Vevere, V., Singh, K., & Linina, I. (2024, June). Framework for enhancing customer loyalty of telecommunication companies in India: a case of reliance jio infocomm Ltd. In ENVIRONMENT. TECHNOLOGIES. RESOURCES. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Vol. 2, pp. 303-309). SCOPUS
- Linina, I., Vevere, V., Zvirgzdina, R. (2022). Evaluation of the use of influencers for the development of consumer satisfaction in the Baltic consumer goods market. 4th International Conference on Advanced Research Methods and Analytics (CARMA2022). Valencia: Universitat Politecnica de Valencia, 129137. DOI: http://dx.doi.org/10.4995/CARMA2022.2022.15071
- Linina, I., Zvirgzdina, R., & Vevere, V. (2022). Ensuring consumer satisfaction with chatbots in the Baltic states. In: Proceedings of the International Scientific Conference “Business and Management 2022”, May 12-13, 2022, Vilnius, Lithuania, 511-516. DOI: https://doi.org/10.3846/bm.2022.733
- Zafran, M., Vevere, V. (2021). The influence of retail services and selling behaviors on customer’s satisfaction, trust and loyalty intentions in retail industry of Pakistan, Acta Prosperitatis, 12, 203-221.
- Sina, I., Sannikova, A., & bin Sajjad, F. (2020). Brand of European Higher Education Institution as a Key Factor for Foreign Students. Marketing and Management of Innovations, 3, 181-194. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-13 WOS:000576279200013
- Liniņa, I., Vēvere, V., Zvirgzdiņa, R. (2019). Necessity of customer loyalty formation and its peculiarities in the telecommunication services. Vide. Tehnoloģija. Resursi. XII Starptautiskās zinātniski praktiskās konferences materiāli, 2019.g. 20.-22.jūnijā. Rēzeknes Tehnoloģiju Akadēmija. pp. 142-146. SCOPUS
Maģistra darbi:
- 2024. Diāna Garā. Zīmola pieredzes uzlabošana un OZO daiļslidošanas kluba zīmola vizuālās identitātes izstrāde.
- 2024. Madara Lenša. Uzņēmuma SIA “Atmospheres studio” zīmola veidošana.
- 2024. Aija Sebre. Emocionālā zīmola komunikācija izmantojot vizuālo stāstu: kampaņas izveide zīmolam “Dizaina klubs.
- 2024. Zīmola veidošanas ietvars, lai izstrādātu vienotu zīmola identitāti DAO (Decentralizētu autonomu organizāciju)
Saistītie projekti:
PĒTĪJUMU IZPLATĪŠANA UN IETEKME
- Ksenija Miļča. Participation in Latvijas Radio 3 programme “Kāpēc dizains?” (Why design?)” https://klasika.lsm.lv/lv/raksts/kapec-dizains/digitalas-speles-undizains.a186382/
Citi pētījumu rezultāti:
SADARBĪBA AR INDUSTRIJU, AKADĒMISKO UN PUBLISKO SEKTORU, KĀ ARĪ AR NVO
Partner |
Sector |
Country |
Documents |
Activities |
|
|
|
|
|