
EKA augstskola tās Zinātnes un starptautiskās sadarbības prorektora J. Titko personā sniedza nozīmīgu ieguldījumu jaunākajā globālajā pētījumā "Augstākās izglītības studentu uztvere par ChatGPT: globāls agrīno reakciju pētījums", kas publicēts PLOS ONE.
Šis kopīgais globālais zinātniskais raksts tika oficiāli publicēts trešdien, 2025. gada 5. februārī, sasniedzot svarīgu pagrieziena punktu ģeneratīvā mākslīgā intelekta pētniecībā augstākajā izglītībā.
Šis pētījums ietver ieskatus no 23 218 studentiem 109 valstīs, un tas sniedz visplašāko globālo analīzi par to, kā augstākās izglītības studenti uztver un izmanto ChatGPT tās sākumposmā, kā publicēts recenzētos akadēmiskajos žurnālos.
Galvenie atklājumi:
✅ Studenti izmanto ChatGPT galvenokārt prāta vētrai, apkopošanai un izpētei
✅ Tas vienkāršo sarežģītus jēdzienus, taču tiek uzskatīts par mazāk uzticamu rīku tradicionālajā mācīšanā
✅ Bažas par krāpšanos, plaģiātu un sociālo izolāciju rada nepieciešamību ievest AI regulējošos aktus
✅ ChatGPT pārveido digitālās prasmes un mācību efektivitāti, tomēr tam ir ierobežojumi kritiskajā domāšanā un starppersonu prasmēs
✅ Studenti izjūt pozitīvas emocijas, no kurām biežākās reakcijas ir zinātkāre un mierīgums
Pilnu pētījumu lasiet šeit: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0315011