Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)



Akadēmiskā bakalaura studiju programma

DATORSPĒĻU DIZAINS

Programma tiek īstenota latviešu valodā

Mēs vēlamies, lai Latvija pelnītu ar inovācijām un tehnoloģijām.

Tādēļ radījām studiju programmu, kura sevī apvieno radošumu un tehnoloģijas.

Piešķiramais grāds: Humanitāro zinātņu bakalaura grāds dizainā.

Akreditācija: saskaņā ar Studiju kvalitātes komisijas 2024. gada 17. janvārā sēdes lēmumu Nr. 2024/04-A Akadēmiskā bakalaura studiju programma DATORSPĒĻU DIZAINS ir akreditēta uz maksimālo termiņu 6 gadiem, līdz 2030. gada 18.janvārīm.

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi:
- Vispārējā vidējā vai vidējā profesionālā izglītība
- Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, lai uzsāktu studijas vēlākajos posmos.


Esi divus soļus priekšā – atstāj savu kontaktinformāciju un esi pirmais pretendents uz bakalaura studijām!

Vārds, uzvārds:
 

E-pasta adrese:
 

Tālruņa numurs:
 

Studiju programma, kas interesē (izvēlieties no saraksta)




Studiju programmas Facebook profils

EKA ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas biedrs un Higher Education Video Game Alliance biedrs.

Uzņemšana no 06.01.2025. (klātienē/attālināti)

Programmas mērķi un uzdevumi

Studiju programmas mērķis ir sagatavot dizainerus, kuriem piemīt daudzpusīgas zināšanas par spēļu dizainu un mākslu, specifiskas prasmes datorspēļu izstrādē un tehnoloģijās, un kompetences, kas ļauj būt konkurētspējīgiem darba tirgū Latvijā un starptautiski, kā arī veikt radošo darbību pašnodarbinātā statusā.

Galvenie uzdevumi šī mērķu sasniegšanai ir:

  • nodrošināt studiju procesu, kas atbilst normatīvo aktu un darba tirgus prasībām, kā arī studentu centrētai pieejai augstākajā izglītībā;
  • nodrošināt studentu zināšanas un kompetences par datorspēļu dizainu un izstrādi;
  • nodrošināt un attīstīt praktisko darbību un māksliniecisko jaunradi studiju programmā;
  • nodrošināt mācībspēku kvalifikāciju dizainā un pētnieciskajā un mākslinieciskās jaunrades jomā;
  • nodrošināt un attīstīt infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi atbilstoši studiju programmas īstenošanas vajadzībām;
  • attīstīt starptautisko sadarbību ar radniecīgām augstākās izglītības iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 3 gadi Darba dienās
9.00-17.30
1700.00 €
Nepilna laika studijas 3,5 gadi Sestdienās**
9.00-17.30
1700.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim
** Vispārizglītojošie kursi var tikt ieplānoti reizi nedēļā darba dienās vakarā 18.30-20.50

Studiju kursi

OBLIGĀTĀ DAĻA

  • Ievads dizaina studijās
  • Ievads datorspēļu industrijā (pasniegts angliski)
  • Datorspēļu māksla un datorgrafika
  • Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati (pasniegts angliski)
  • Spēļu programmēšana
  • Koloristika
  • Kompozīcija
  • Tēlu dizains/anatomija
  • 2D animācija
  • 2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana
  • 3D animācija un modelēšana (pasniegts angliski)
  • 3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana
  • Virtuālās realitātes tehnoloģijas
  • Papildinātās realitātes tehnoloģijas
  • Programmatūras izstrādes projektu vadīšana
  • Audio dizains (pasniegts angliski)
  • Darba, vides un civilā aizsardzība
  • Pētniecības darba organizācija
  • Lietišķā saskarsme un profesionālā ētika
  • Projekta darbs
  • Studiju darbs

 

IEROBEŽOTĀ IZVĒLE

  • Interaktīvo risinājumu izstrāde
  • Jauktās realitātes tehnoloģijas
  • Paplašinātās realitātes dizains
  • Radošo darbu portfolio izstrāde
  • Uzņēmējdarbības pamati
  • Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums
  • Digitālais mārketings
  • Intelektuālā īpašuma tiesības
  • Mākslīgais intelekts
  • Mobilo aplikāciju izstrāde (Android)
  • Mobilo aplikāciju izstrāde (iOS)
  • Filozofija
  • Pasaules mākslas vēsture
  • Socioloģija
  • Runas un prezentēšanas māksla
  • Zīmēšana
  • Gleznošana
  • Profesionālā svešvaloda I
  • Profesionālā svešvaloda II (vācu, latviešu (ārvalstu studentiem))

 

Noslēguma pārbaudījums

Sekmīgi izstrādāts un aizstāvēts bakalaura darbs.

Studiju rezultāti

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolventam ir:

Zināšanas

  • dizaina un specializēti datorspēļu dizaina jēdzienos un teorijas;
  • datorspēļu dizaina mūsdienu attīstības tendencēs;
  • datorspēļu dizaina pamatnostādnēs, tehnoloģijās un programmatūrā;
  • par profesionālās ētikas principiem datorspēļu dizainā;

Prasmes:

  • izvēlēties datorspēļu dizaina izstrādes metodes, mākslinieciskos paņēmienus un programmatūru;
  • pamatot datorspēles izmantotos tēlus, stāstus, spēlējamību, stratēģiju un koncepciju;
  • izstrādāt datorspēli atbilstoši radītajai koncepcijai;
  • sagatavot datorspēles dizaina dokumentāciju;
  • analizēt datorspēles mērķauditoriju, izstrādes laika posmu, budžetu un mārketinga komunikāciju;
  • patstāvīgi organizēt savu darbu;
  • strādāt komandā ar citiem profesionālo nozaru speciālistiem;

Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana):

  • patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju;
  • piedāvāt radošus risinājumus konstatētajām problēmām datorspēļu dizaina jomās;
  • izmantot dažāda veida informāciju lēmumu pieņemšanā datorspēļu izstrādes laikā.

Mācībspēki

 Ksenija Miļča

Anete Bērza, studiju programmas direktore. Anete ir ieguvusi izglītību Datorspēļu dizainā un grafikā, un viņas pieredze datorspēļu izstrādē lielākoties ir saistīta ar projektu vadību. Viņas profesionālais fokuss ir Agile procesu ieviešana spēļu izstrādē, veicinot efektīvu un inovatīvu pieeju projektu realizācijā. Apvienojot radošumu ar inovācijām, Anete nodrošina studentiem gan teorētiskās zināšanas, gan praktiskās iemaņas, vadot lekcijas un organizējot darbnīcas. Viņa ir aktīvi iesaistīta dažādos nozares pasākumos, iedvesmojot jaunos spēļu dizainerus un projektu vadītājus.

Studiju kursi: Ievads dizaina studijās, Programmatūras izstrādes projektu vadīšana.

 

 Anna Varnase

Andrejs Birzgals, viesdocētājs. Andrejam ir 20 gadu pieredze spēļu izstrādē, aptverot pārlūkprogrammu, mobilo, PC un VR/AR spēļu radīšanu. Savas karjeras sākumā viņš pievienojās uzņēmumam Amber Games, kur strādāja pie projekta 1100AD. Vēlāk viņš līdzdibināja uzņēmumu MadSword, kas izstrādājis vairāk nekā 160 spēles, tostarp veiksmīgo Clash of Diamonds ar vairāk nekā 1,5 miljoniem lejupielāžu.Andreja inovatīvo pieeju apliecina arī viņa darbs pie hiperrealitātes VR pieredzes TowerHex, kas 2019. gadā ieguva balvu Best VR Game. Kā viens no Solert Games dibinātājiem, Andrejs strādā arī pie stratēģiskajām spēlēm, izmantojot blokķēdes tehnoloģijas. Papildus tam viņš aktīvi veicina Latvijas spēļu izstrādes ekosistēmas attīstību, piedaloties nozares pasākumos un asociāciju darbā. Viņš arī strādā pie VR un AR tehnoloģiju integrēšanas izglītībā, dizainā un citās nozarēs, veidojot inovatīvus risinājumus un projektus.

Studiju kursi: 2D animācija, 2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana, 3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana un Virtuālās realitātes tehnoloģijas.

 

 Lāsma Bringina

Jāzeps Rutkis, viesdocētājs. Jāzeps ir pieredzējis spēļu izstrādātājs ar vairāk nekā 8 gadu pieredzi, darbojoties gan Latvijas, gan starptautiskajā spēļu industrijā. Viņa profesionālā pieredze aptver darbu ar mobilajām spēlēm, tādos uzņēmumos kā Estoty un Kolibri Games, kā arī pie PC un konsoļu projektiem, tostarp tādiem kā SpiderHeck un Potion Shop Simulator. Papildus praktiskajam darbam industrijā Jāzeps ir arī uzņēmējs — pašlaik vada savu spēļu izstrādes uzņēmumu Bird Pals. Viņa darbs apvieno radošumu, tehniskās prasmes un inovācijas, lai radītu unikālas un aizraujošas spēļu pieredzes globālai auditorijai. Jāzeps arī aktīvi iesaistās Latvijas spēļu nozares attīstībā, būdams Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas valdes loceklis. tādā veidā palīdzot veicināt nozares izaugsmi un veidot platformu, kas atbalsta vietējo spēļu izstrādātāju kopienu.

Studiju kursi: Spēļu programmēšana

 

 

Carlo Tuzza, viesdocētājs. Carlo Tuzza ir komponists un audio dizainers, kas strādā filmu, televīzijas un datorspēļu jomā. Viņš nāk no Romas, Itālijas, un ir absolvējis Santa Cecilia Mūzikas konservatoriju ar izcilību, specializējoties datorspēļu mūzikas kompozīcijā. Viņa aizrautība ar stāstniecību filmās un datorspēlēs ir bijusi galvenais iedvesmas avots, kas veicinājis viņa vēlmi piedalīties šo nozaru attīstībā, radot mūziku, kas papildina un bagātina stāstu.Carlo specializējas plašā žanru spektrā, sākot no orķestra līdz elektroniskajai mūzikai, kas ļauj viņam pielāgoties dažādiem radošiem izaicinājumiem. Viņa dziļā interese par filmu un datorspēļu mākslu kalpo kā ikdienas iedvesmas avots, veicinot augstvērtīgu skaņdarbu un skaņu dizaina izveidi, lai efektīvi sasniegtu katra projekta mākslinieciskos un radošos mērķus.

Studiju kursi: Audio dizains

Spēļu un VR projektu izstrāde klientiem

EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs.

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  • palīdz noturēt uzmanību;
  • paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”


Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

 

GLOBAL GAME JAM 2025

14.01.2025.

Vai esi gatavs radīt spēli tikai 48 stundās? . Pievienojies mums 24.–26. janvārī un piedzīvo unikālu spēļu radīšanas maratonu kopā ar citiem entuziastiem!. Laiks: Piektdiena, plkst. 15:00...

WINTERCON – EKA STUDENTI PĀRSTĀV SPĒĻU STENDU

13.01.2025.

Šogad WinterCon pasākumā no 18.01 - 19.01 mūsu Datorspēļu studenti ar lepnumu pārstāv Latvijas spēļu stendu! Nāc un iepazīsties ar viņu radītajām spēlēm – no virtuālās realitātes piedzīvojumiem...

ILGTSPĒJAS IEDVESMA!

13.01.2025.

Ilgtspējas iedvesma Ekonomikas un kultūras augstskolā!. #teirstudet #ekaiedvesmo. Ekonomikas un kultūras augstskolā notika radošā darbnīca, kuru vadīja Agnese Gaidelone no uzņēmuma ieber.lv....

EKA “SAJŪTU CEĻOJUMS”

13.01.2025.

EKA “Sajūtu ceļojums”. #teirstudet #ekaiedvesmo. 8. janvārī Jūrmalas Jaunatnes iniciatīvu centrā tika novadīts publiskais eksāmens studiju programmas “Kultūras vadība” priekšmetā...

VEIDO EKA TELPU!

13.01.2025.

Palīdzi veidot nākotnes EKA aprites ekonomikas telpu!. Studiju kursa "Dizaina domāšana" ietvaros Ekonomikas un Kultūras augstskolas studenti kopā ar programmas direktoru Edgaru Čerkovski...

EKA "VIĻŅOS"

09.01.2025.

Terapeitiskās mākslas meistarklase "Viļņos". #teirstudet #ekaiedvesmo. Studiju programmas “Kultūras vadība” 4. kursa studenti demonstrēs savas prasmes publiskajā eksāmenā studiju kursa...

“IMPULSS” – STUDENTU IZSTĀDE

08.01.2025.

Aicinām uz EKA studentu izstādi. #teirstudet #ekaiedvesmo. 23. janvārī, plkst. 18:00, aicinām ikvienu interesentu uz Ekonomikas un Kultūras augstskolas interjera dizaina studentu darbu izstādi. Eksponātus...

“CLARITY” TEHNISKĀS NOMETNES

07.01.2025.

“CLARITY”, vadošais SAP konsultāciju uzņēmums, ar prieku piedāvā divas ekskluzīvas tehniskas nometnes 2025. gadā!. Šīs apmācības ir izstrādātas, lai sniegtu padziļinātas tehniskās...

“APRITPRASME” 2. EPIZODE

19.12.2024.

Ar prieku piedāvājam jums noskatīties mūsu otro podkāstu, kurā iedziļināmies aprites ekonomikas būtībā un tās nozīmē mūsdienu sabiedrībā. Šoreiz pie mums viesojas RTU profesore un EKA aprites ekonomikas...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums