EKA Biznesa inkubatorā radīta izglītojoša un personalizēta grāmata bērniem
EKA Biznesa inkubatorā ar „Rīgas Drosmes granta” finansiālu atbalstu radīta līdz šim Latvijā nebijusi izglītojoša pasaku grāmata bērniem, kuru var personalizēt. Proti, bērns kļūst par pasakas galveno varoni, viņu vārds ir grāmatas nosaukumā un tekstā. Vecāki, pasūtot grāmatu, var izvēlēties arī galvenā varoņa tēlu – zēnu vai meiteni, acu un matu krāsu, kā arī pasakas valodu – latviešu vai krievu. Pasaku grāmata paredzēta četrus līdz astoņus gadus veciem bērniem.
Personalizētā grāmata “Delfa un bērna jūras piedzīvojumi” māca rūpēties par dabu un iedvesmo cīnīties ar plastmasas piesārņojumu. Pasaka ne tikai izklaidē bērnu, bet arī audzina saudzīgu izturēšanos pret apkārtējo vidi, māca kļūt drosmīgam un atbildīgam, strādāt komandā un palīdzēt Delfam attīrīt okeānu no plastmasas. Grāmatā ir divas spēles, sertifikāts, kurā bērns var ierakstīt savu vārdu, un Labo darbu lapa, kurā var zīmēt vai ielīmēt bildes, kā arī veikt pierakstus.
Gatava ir arī otra grāmata, kura pagaidām gan vēl nav izdota epidemioloģiskās situācijas dēļ, Tā ir par Rīgu – “Rīgas ēdampasakas”, un jaunos lasītajus iedvesmos vairāk interesēties par vēsturi un kultūru, ka arī popularizēs mūsu galvaspilsētu kā tūrisma galamērķi. Pasaku un recepšu grāmatas skaistajās ilustrācijās atspoguļoti Rīgas galvenie apskates objekti. Galvenā ideja ir attīstīt jauno lasītāju daudzpusīgi – tekstā ir pieminēti vēsturiski fakti, un pēc katras pasakas seko recepte. Tātad bērni varēs pavadīt laiku ne tikai lasot un klausoties pasakas, bet arī virtuvē, gatavojot kopā ar vecākiem.
„Vispirms bija ideja, kuru prezentēju konkursā „Rīgas Drosmes grants”. Pati esmu mamma, kas raksta pasakas un dzeju savai meitai. Ideju par personalizētu grāmatu man ieteica paziņas. Latvijā šāda veida pasaku grāmata līdz šim nav bijusi. Apspriežot personalizētas pasakas ideju ar redaktoru, tika izvelēta tēma par ekoloģiju un plastmasu, kas grāmatu padarīja izglītojošāku, tādējādi piešķirot tai papildu vērtību,” par grāmatas tapšanu stāsta tās autore Jeļena Skuratova.
EKA Biznesa inkubators Jeļenai nodrošinājis mentoru, ar kuru viņa konsultējusies par praktiskiem jautājumiem, kas saistīti ar izdevniecībām un tipogrāfijām, izmantota informācija mājaslapā, tāpat tikušas piedāvātas vieslekcijas tiešsaistē. Visgrūtākais visā procesā bijis izveidot grāmatas maketus latviešu un krievu valodā, kā arī bildes - gan autorei, gan ilustratoram tā bijusi pirmā grāmata un pirmā šāda veida pieredze.
Pēc biznesa idejas īstenotājas domām, īstenojot šādus projektus, ļoti būtiskas ir labas zināšanas ekonomikā. „Attīstot biznesu un apzinoties, ka man šo zināšanu pietrūkst, apguvu profesionālas pilnveides kursu “Projektu vadīšana”, ka arī klausījos un skatījos lekcijas, piedaloties biznesa ideju konkursā „Rīgas Drosmes grants”, atklāj Jeļena. Iegūtās zināšanas palīdzējušas aprēķināt projekta izmaksas un produkta pašizmaksu, tāpat arī plānot projekta īstenošanas gaitu, mārketinga aktivitātes, analizēt konkurentus. „Tomēr tālākai biznesa attīstībai man vajadzēs papildināt zināšanas arī starptautiskajā ekonomikā un tirdzniecībā, jo plānoju paplašināt biznesu arī ārpus Latvijas robežām,” spriež grāmatas autore.
Jeļena ir pārliecinājusies, ka EKA Biznesa inkubators ir labs starta punkts, vieta, kur saņemt mentora padomu un konsultēties svarīgos jautājumos. „Tāpēc iesaku visiem, kuri vēlas attīstīt savu biznesa ideju, bet baidās to darīt, doties uz kādu biznesa inkubatoru. Šeit jums nav ko zaudēt, būsiet tikai ieguvēji. Noteikti iesaku EKA Biznesa inkubatoru!” iedrošina Jeļena Skuratova, kuras ideja jau ir pārvērtusies taustāmā produktā.
Ekonomikas un kultūras augstskolas Biznesa inkubators savu darbību uzsācis 2016. gada rudenī, un tā mērķis ir radīt katram EKA studentam iespēju kļūt par lielisku uzņēmēju, pateicoties uz biznesa idejas virzību vērstām, aktivitātēm, nozaru ekspertu zināšanām, tīklošanās iespējām un motivējošo vidi. Dalībnieki ar dažādu interesējošo tēmu lekciju un radošo darbnīcu palīdzību cenšas noslīpēt savas uzņēmējdarbības idejas, strādājot pie biznesa modeļu un plānu izstrādes, radot prototipus, mācoties galvenos pārdošanas paņēmienus, rezultātā nonākot pie reālas iespējas īstenot savu ideju tirgū un gūt ienākumus.